Flip-flop

Flip-flop_2

Titel: Flip-flop
Fag: Flere fag/dansk
Aldersgruppe: 6-100 år
Tid: 15-30 min.
Emne: Idégenerering, opstart, kortlægning, evaluering.
Gruppeinddeling: 2-4
Antal klodser: 1-24 klodser
Rekvisitter: Flip-flop eller iMo Learn med beskrivelser af benspænd, tuscher.
Forberedelse:

  • Benspænd:
  • Dansk flip-flopper
  • Rollespil
  • Sætningsdannelse
  • Ordklasser
  • Historiefortælling

Processen i trin:

  • Hvad, hvornår og hvordan?
  • Hvad fungerede godt og dårligt?
  • Hvordan fungerede opstillingen?

En måde at hjælpe processen videre på, er ved at inddrage benspænd. Her er et eksempel på hvordan du kan omsætte benspænd til et redskab. I kan selv udvikle videre på terningerne, de kan omsættes til en flip-flopper eller noget helt tredje. Kun fantasien sætter grænser. Antal iMo Learn klodser (kan tegnes som ikoner i flip-floppen):

  1. 1 klods.
  2. 2 klodser.
  3. 3 klodser.
  4. En halvcirkel.
  5. En cirkel.
  6. En mur.
  7. En linje.

Prøv jer frem med forskellige metoder. I kan også tilføre andre rekvisitter såsom: malertape, tuscher, papir, snor, tekststykker og lignende.

Flip-flop

Will wanken und verzagen nicht, die ehre lieben und die pflicht.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.